Nurain Nisa's FotoPage

By: Nik Nurain Nisa Nik Abd Azashari Nizam

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[Archive]
Wednesday, 9-May-2007 12:00 Email | Share | | Bookmark
Bila ain dah besar....

Post
Naik motor kegemaran
Posing.....keles gitu
View all 6 photos...
Sekarang ni dia dah besar... Bulan Julai ni, umur dia genap 3 tahun....

Cerita ain sekarang....

Sekarang ni ain dah sekolah, tadika kat tempat nenek saudara dia, baru2 ni, dia gaduh ngan satu budak kat skolah tu, sebab berebutkan anak patung spongebob.... Nenek dia pun citer lah kat mama, apalagi hari sabtu hari tu, mama pun pergilah kat Jusco, belikan dia anak patung spongebob tu....

Malam tu, mama ngan papa g Uptown D'Kota, beli lagi barang spongebob, beg, kasut, kotak pensil, pensil, pembaris, pemadam, beg duit, keychain...bla...bla.... Seronok sakan lah minah ni....

Ni ada gambar yang dah lama gak la, masa ni umur dia 1 tahun 11 bulan.....


Tuesday, 8-May-2007 12:00 Email | Share | | Bookmark
Kenangan Terindah....

Tersengih
Tido dalam buai...
Ketawa jer keje dia
View all 10 photos...
Hari ni kan, rasa mcm nak cerita plak saat2 masa ain membesar.....

Rasa nak tergelak bila ingatkan balik mula2 dia pandai jalan, itupun sebab papa dia yang ajar dia berjalan..... mama tak berani, takut dia jatuh plak.... Masa tu mama ngan papa belikan dia kasut pet pet tu....bagi lah dia pakai, langkah pertama dia pijak, dia hairan, naper plak tapak kaki dia berbunyi....dia x nak jalan, tapi lepas tu, dia ok....

Kenangan terindah yang kedua, dia ni masa baru dapat kaki tu, asyik nak berjalan, nak dijadikan cerita, masa tu mama ngan papa nak g 1Utama, shopping baju raya ain....kan dia ada pintu masuk automatik tu, ain lalu ler kat sana, sampai kat depan pintu, pintu tu terbuka sendiri, dia jadi heran dan pelik, mama tengok muka dia lain macam jer, mama ketawakan dia....

Lagi satu, mama skrg ni duduk kat apartment tingkat 3, satu hari tu, lepas balik kerja, mama ngan papa tengah rancak r berbual sambil naik tangga, sampai kat tingkat 3, papa tanya mama, awak nak kemana plak tu, bukan kat situ r rumah kita, tetiba, si ain ni plak jawab ' ni umah tite lah papa' .... papa nampak bingung dan ain ketawa berdekah2 .... sampai skrg ni dia ingat pasal tu....

Lepas tu, benda ni barulah lagi jadinyer.....alkisah ayah mama buta, dia tak pernah pun tgk cucu dia, slama ni, dia berlagak macam dia nampak, itupun setiap kali dia nak bacakan buku untuk ain, mak mama akan duduk skali....mama malas nak terangkan kat ain, tapi hari tu kan....... Masa tu hari angin, nak hujan.... ain ni beria2 sangat nak ikut papa g beli nasi bungkus, rupa2nya dia bodek papa beli tembikai susu kegemaran dia, jauh gak lah dari rumah mama, anak beranak ni naik motor, pas2 hujan turun, mama pun kol papa, barulah mama tahu yang ain bukan kat kedai berdekatan, jadi nak tak nak, dalam tgh hujan ribut mama pun kuar ambik dia.... Mama saja lah cakap kat ain ' ain ni ngada2 betul, mama ni dah lah buta tak nampak nak bawak kereta malam2' nak tahu apa dia cakap? ' Mama buta macam ayah yer? (ayah tu bapak mama)' mama terkejut, rupa2nya, anak aku tahu....

Kalau nak tahu, cik ain ni kan, dia suka makan nasi goreng seafood, air laicikang, keropok cadbury bytes, mamee, roti coklat gardenia, makanan ni hari2 dia jamah, mama naik jemu plak....

Sekarang ni dia dah pandai nyanyi, macm2 lagu dia nyanyi, tapi yang dia paling suka.... Akon..... macam mama dia gak

Ni gambar2 ain yang lain....enjoy


Friday, 23-Jul-2004 04:47 Email | Share | | Bookmark
Kelahiran puteri kesayanganku, Nik Nurain Nisa

Masa ni umur ain baru 2 hari
Shhhh....ain tido
Nak susu......
View all 6 photos...
Ni nak cerita, saat2 kelahiran ain....
Mama ain masuk wad seminggu sebelum kelahiran, ada darah tinggi....
Kelahiran ain pun terpaksa di'induce' 2x sebab tekanan darah tak turun2....
Alhamdulillah, sakit tak lama, 4jam 47minit 23/7/04, pagi Jumaat ain lahir kedunia...
Ajaibnya rasa..


[Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net